Monday, April 15, 2013

DERITAKU DALAM KESEPIAN



Tempat ke-2 Pertandingan Seni Warisan i-FEST 2013 kategori Ikhwah
Tajuk: DERITAKU DALAM KESEPIAN 
Tema: Palestin
Kumpulan:  Firdaus
Nama:  SHUESAZ ( SUAIDI SAZALI)
Duhai dunia
Sudah pekakkah engkau
Sudah bisukah engkau
Sudah butakah engkau
Berdekad lamanya aku menjerit
Aku perit
Layanan dinginmu
Menghancurkan hatiku

Namun
Kepada siapa harus ku mengadu
Tentang hal semua ini
Saudaraku diseberang sana
Mereka telah dihanyutkan
Oleh dunia yang fana
Penuh fatamorgana
Aku telah dilupakan
Seperti melukut di tepian  gantang

Aku sendirian di sini
Menanggung perit
Derita sengsara duka
Dalam kesedihan
Mataku menitiskan airnya
Satu satu satu
Gugur ke debu bumi

Aku PALESTIN
Apakah aku sudah dilupakan…
Gen09 GEN09 MEMBER

Do things with passion or not at all.

No comments: