Wednesday, April 6, 2011

ONE HEART ,ONE AIM ,ONE DESTINY


Ketika aku termenung di beranda , kotak fikiranku melayang-layang mengenangkan peristiwa semalam.

Usai menyambut ulang tahun kelahiran Nonie yang menganjak usia genap 20 tahun , kami pulang ke rumah."Lisa , kau ada nampak tak telefon aku ? , tanya Adira . Aku kebingunan.Mungkin Adira tersalah letak. Beberapa hari kemudian ... " Yuna..kau ada ambik laptop aku tak?..Yuna menggeleng-geleng kepalanya. Aku mula mengesyaki ahli beit ingin mensabotaj aku.Tapi .."argghhhhhh..tak mungkin". Kami semua bersatu hati mencari laptopku yang entah tersorok di mana. Seluruh ruang lingkup rumah sudah kami selongkari..namun hampa seribu kali."Kini sudah terbukti Miura Harumaku hilang!!".

Kami terus berlari-lari anak menuruni anak tangga untuk berjumpa tuan rumah. "Ya Madam , laptop ghaib yakni mafish.ehna mesh arif fein? ,enti arif hagah? " . Tuan rumah diserang pelbagai soalan bertubi-tubi. Tapi yang kami angin betul la dengan madam ni..dia pergi TUDUH BUDAK BATCH KITA ? aiggoooo...kompen-kompen la kami tak percaya.

Usai pulang dari kelas malam anjuran PERUBATAN (kih..kih..aku budak baik) , aku dapat panggilan dari pak cik arab .Dia " buzz" c.Shida melalui ym tuk dapatkan nombor aku. Pak cik Thariq minta aku bergegas ke Muhandisin untuk mengambil laptop. MASALAH BESAR!.sekarang dah pukul 12 TENGAH MA
LAM.Sapa nk jadi Musyrif???????..014-762642* kami dail dengan penuh harapan. "KRING..KRING...KRING..Assalamualaikum...".Alhamdulliah masih ada insan yang terjaga .

Sam tiba bagai lipas kudung . Kami bergegas ke Muhandisin dan terus berjumpa dengan Ustaz Muhammad (tuan kedai yang baik hati ).Kami terkesima , terkedu, terkelu , terbisu ,terpegun..terdiam..seribu bahasa. Hati merintih-rintih melihat madam terpacak kaku tapi mulut bagai murai tercabut ekor (bang..bang ..boooomm..hang dah kantoi..hahaha).. Dipendekkan cerita .. Memikirkan keselamatan , kami dinasihatkan keluar dari rumah tersebut. Lagipun , kaum kerabat madam ramai yang berlegar-legar di kawasan tersebut.

"camna nk pindah pagi ni? barang banyak , nak cari lori pun susah". Kami hampir berputus asa.

Tapi.....dengan ONE HEART ONE AIM ONE DESTINY...
Seantero batch tahu cerita kami dan dalam sekelip mata , majoritinya turun padang ke rumah kami dengan rela hatinya tuk 'packing' barang. Semua beg kargo diangkut ke imarah 11 (*waheeda ,batch kita ) oleh pemuda harapan bangsa pemudi tiang negara gen 09
.


Firman Allah s.w.t dalam Surah Muhammad , ayat 7

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu menolong (agama) Allah , nescaya DIA akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu " . (renung-renungkan dan selamat beramal.. ^_6)

Tuntasnya , bila warga gen09 ada masalah , pasti ada yang menghulurkan tangan meringankan beban tak kira ikhwah mahupun akhawat .

Anak gajah dalam cawan ,
Cawan di letak di atas peti ,
Gen 09 warga berwawasan ,
terima kasih ikhlas dari hati .(kredit tuk PK 1 tuk pembayang pantun nih)


Salam ukhuwah dari kami . Syukran , terima kasih ,thank you , arigato , kamsaha mida , tashek kulash (turki) nandre , etc ...:D p/s :Nama watak adalah rekaan semata-mata . Cerita????????.....:D
Hasil nukilan kami berempat.....


Majulah Gen 09 untuk negara~
nwahdaty91 GEN09 MEMBER

Do things with passion or not at all.

5 comments:

Unknown said...

inilah kisah terbaik setakat ini.
XP

effloresce91 said...

sbb ni kisah korunk....
xp

Anonymous said...

mmg terbaek..hahahaahh
slepas menrima pggilan tepon..
ak trus meng`like` post nie..hiihi

nisazaidan said...

like 1000x :D

mamat poyo said...

cerita dan isi ada tetapi pengolahan masih boleh diperbaiki supaya menjadi lebih menarik
cubaan yang bagus !