Saturday, December 25, 2010

physiology ( MinGgu 3 )


WatiKah AkaDemik 


Assalamualaikum...
Pertama skali , tahniah diucapkan kpd wakil Gen-9  yang berjaya meraih undi untuk ditaklifkan sebagai AJKT sesi 2011/2012, kami sebagai warga gen 9 bergembira dan moga2 dgn perlantikan ini mampu menjadi pemangkin kpd trasformasi yang di-manifesto-kan oleh calon kita ini..Kuatkan tenaga untuk meneruskan usaha anda dalam membawa kejayaan dan pembaharuan dlm persatuan Perubatan..

* cukup2 dgn pilihanraya.. ( sekadar selingan ) 

Main point pd kali adalah sebenarnya berkaitan dgn subjek PHysiology dan perkara2 yang berkaitan dgnnya..

antara kandungannya : 

  • Bab CNS bg kedua2 kelas menjakaui SEnse of HeaRing ( walau diri sendiri xsedar )
  • Bab Endocrine agak berbeza bg kedua2 kelas ini dimana kelas harapan ( akhawat ) 
  • telah menkhatamkan sllybus untuk mid year ini ( sehingga endocrine pancrease ), manakala bg kelas ikhwah bru saje cover 6-7 page * still dlm landasan lurus..

  • Exam pada mid year ini sebagaimana yang telah dibgtau minggu lepas , cume terdapat sedikit tambahan dgn chapter yang akan dicover sehigga pancrease * *yang cns xtau lagi..

Setakat itu sajelah ulasan physiology pada minggu ini dan mintak maaf la sebab notes xdpt dikeluarkan pd minggu ini disebabkan kami ( ajk physio ) kekurangan masa untuk membuatnya * asek sibuk study jer..haha..

Memandangkan exam mid year da semakin menghampiri, kami bg pihak Akademik ingin memperingati sesama kita supaya focus pada apa yang penting dan juga matlamat kita sebenarnya, dan jgnlah disebabkan perkara kedua  kita semua meninggalkan amanah yang terlebih dahulu smpai kpd kita..jgnlah kita menjadi sebagai pak pandir yang akhirnya rugi semuanya disebabkan kekurangan pemikiran yang rasional..JIkalau ada kwan2 kita yang masih leka dgn tidur yang berlebihan, bermain game, sibuk dgn aktiviti luaran, bantulah mereka sama ada dgn menasihati mahupun teguran.. semoga batch kita sentiasa terbaik ! jazakumullah khairan kathira..



p/s - terima kasih kpd yang sama2 menjayakan piliharaya perubatan..
afnan fakhrurazi GEN09 MEMBER

Do things with passion or not at all.

1 comment:

Anonymous said...

suke nasihat diatas...