Tuesday, July 19, 2011

Peralihan Kuasa Berlangsung Dengan Aman


Peralihan Kuasa Berlangsung Dengan Aman
Oleh: Ahmad Kamil b. Ahmad Fahmi
SAYYEDA ZAINAB, 15 Julai: Berakhirnya peperiksaan akhir tahun bagi pelajar Gen-09 bermakna tamatlah era kepimpinan batch untuk sesi 2010/2011 yang dikepalai oleh Ahmad Shahir b. Mohd Nazri.
Berikutan itu, sebuah majlis ringkas telah diadakan di Beit Nur Qaseh Evolution menandakan pembubaran ahli jawatankuasa batch sesi 2010/2011 dan penyerahan kuasa kepada ahli jawatankuasa baru bagi sesi 2011/2012. Majlis berlangsung dalam suasana yang sederhana dan aman.
Ahmad Shahir b. Mohd Nazri mengucapkan rasa syukur dan terima kasih kepada anak buahnya yang telahbanyak membantu beliau dalam menguruskan hal ehwal batch.
“Saya ingin mengucapkan rasa terima kasih kepada rakan-rakan yang membantu saya semasa pemerintahan saya ini. Semoga Allah sahaja yang membalas jasa kalian,” katanya yang merupakan bekas pelajar Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Jempol bersama-sama dengan Bendahari sesi 2011/2012, saudara Mohd Syafieq b. Mud Shukri.
Simbolik penyerahan kuasa kepada ahli jawatankuasa sesi 2011/2012 disempurnakan dengan penyerahan fail tugas oleh ajk lama kepada ajk baru.
Seterusnya majlis diteruskan dengan ucapan oleh saudara Ahmad Aizzuddin b. Daud selaku ketua batch Gen-09 yang baru.
“Walaupun berlaku peralihan kuasa, tidak bermakna ajk lama lepas tangan sepenuhnya terhadap batch, malah mereka perlu memberi tunjuk ajar kepada ajk yang baru agar batch Gen-09 terus maju melakar nama di peringkat antarabangsa,” ujar beliau yang merupakan penggemar buku-buku falsafah dan pengurusan organisasi.
Selepas itu majlis diserikan lagi dengan tayangan video ringkas yang menceritakan kisah-kisah perjuangan dan karakter ajk lama batch.
Sebelum majlis berakhir, semua yang hadir telah dijamu dengan sedikit jamuan ringkas yang sangat menyelerakan.
Rata-rata ajk lama kelihatan lega kerana sudah terlepas dari bebanan tugas manakala bagi ajk baru, tugas baru yang mereka pikul merupakan cabaran dan peluang menambahkan ilmu kepimpinan dalam setiap diri masing-masing.



Afify Shamel AbdelRazak GEN09 MEMBER

Do things with passion or not at all.

4 comments:

Shahir Nazri said...

ayat lawa je...

Anonymous said...

macam laporan al jazeera dah......dahsyat2x....

nwahdaty91 said...

kamil ,
NQE = nur qaseh evolution la.:)

budak ikhwah said...

perghh..peringkat antarabangsa tu...bagus2, inilah yg kita nk..pandang jauh ke hadapan dan bercita2 tinggi!