Monday, December 27, 2010

sedikit permintaan daripada aku


bismillah
semenjak dua ini heboh kes gangguan seksual terhadap akhawat di mesir
dan baru-baru ini berita daripada perubatan online (rujuk sini) telah menceritakan segalanya
akibat daripada itu beberapa kawasan hitam telah dibuat
maka ingin aku memohon jasa baik saudara-saudari yang terletak tinggi di hati ini
agar elakkanlah lalu di kawasan berikut!!!
hatta di waktu siang mahupun bermusyrif!!
jikalau musyrif ingin lalu di situ maka cakaplah padanya agar memilih jalan lain
jika kawan anda ingin lalu di situ maka cakaplah padanya agar memilih jalan lain
bahkan jika hati dan akal anda ingin lalu di situ maka aku memohon agar
JANGAN LALU DI SITU!!!
mungkin aku kelihatan serius pada post kali ini
sebab aku memang serius
aku MARAH kalau kakak aku, adik perempuan aku, anak saudara perempuan aku, bakal isteri aku di ganggu
jadinya aku tak mahu kakak, adik perempuan, anak saudara perempuan dan bakal isteri saudaraku di ganggu
bukanlah aku bercakap di sini untuk kelihatan hebat dan macho,
percayalah kami di pihak lelaki amat-amatlah marah jika terdengar berita sedih daripada pihak perempuan
jadi aku merayu, ikutlah nasihat ini
gunalah muyrif dan janganlah lalu di kawasan berbahaya pada bila-bila masa sekalipun
walaupun kamu ramai ke. bermusyrif ke, berkumpulan ke, hatta kamu bersenjata sekalipun
janganlah lalu
kalaulah anda semua menelefon musyrif dan mereka tidak mengangkat telefon
maka telefonlah mana-mana daripada pihak lelaki
kami rela bersengkang mata dan melanggar etika
daripada membiarkan kamu semua di ganggu

p/s: aku tak nak benda yang sama berulang.
aku tak nak ada yang menangis penuh penyesalan di masa hadapan.
aku tak nak membaca berita yang menyedihkan lagi
aku tak nak ada keluarga yang sedih lagi
tolonglah kabulkan permintaan seorang yang pemalas ini
moga kita semua dalam jagaan Allah SWT
p/p/s: antara kawasan terhitam ialah jambatan ke imarah 9.
harap ambil cakna
ini nombor
abul=0147626428
nazrin@ayin= 0147626471
afnan=0147626454
faris asri=0145471607
nur ammar=0147626403

siapa nak letak nama dan nombor sila komen di bawah nanti aku edit post ini
terima kasih
oh ya. yang belah perempuan jangan lupa ambil nombor ini semua
senang nanti
terima kasih..sila ambil cakna =)
beruanglegend GEN09 MEMBER

Do things with passion or not at all.

44 comments:

Anonymous said...

kn bez klu hdup cmni...sling tlong mnolong/xbrsngka buruk/eratkan ukhwah/sling mnasihati...b the true man and girl!!

-anak En.Nawang-

Anonymous said...

jom jga akhowat!!!!

Abul Akmal Arif Bin Anuar said...

terima kasih atas sokongan
sesiapa yang ingin meletakkan nombor belau di dalam post di atas sila komen nama dan nombor dan aku akan letak di situ

Anonymous said...

saya mau berkhidmat juga, jadi mcm abg hero.. haha

* insan prihatin

pipacycline said...

Bismillahirrahmanirrahim.

Walau kami nun jauh di Giza,
kami sahut seruan abgkacak.

Sahabat yang lain,
inilah masanya,
mengaplikasikan kesan penggunaan dumbbell yang sudah sekian lama.
(^_^)

Ramisah Aini said...

isk terharu gila Kak Kon baca post penuh semangat kamu ni Abul..

terima kasih Abul ! ni la yang Kak Kon mahu daripada warga ikhwah ..nak nanes sobs

Is said...

akademi musyrif perubatan(AMP)..

huhu..

Anonymous said...

HIDUP ABG KACAK!!!

wwn said...

"kami rela bersengkang mata dan melanggar etika
daripada membiarkan kamu semua di ganggu"

Abul Akmal Arif Bin Anuar said...

pipi: semangat kau, kami hargai
kakak jagung: kami semua memang bersemangat. cuma sebab lelaki mana nak tunjuk perasaan. itu sahaja. tetapi enough is enough!!
faris asri: dapat mana idea itu? dinmat pun ada tulis juga..
anon: bukan hidup aku. Jom menjaga kakak, adik perempuan, anak saudara perempuan dan bakal isteri saudara kita!!!!!
wawan: it is as i stated. we are willing to do those.period

Is said...

curi dr dia la...hoho

ammar said...

ehem,

mmg nampak kacak post kali ini...

akhwat kena ingat, walau muka2 kami ganas a.k.a. kacak, tapi dalam hati ada taman (hadiqah azhar)...kami x nak akhwat diapa-apakan macam kami x nak keluarga kami diapa-apakan...

aku wakil warga zenhom sambut seruan kau, abul...mmg dah lama nak aplikasikan tangan yang bergayut di 'monkey bar' nih.

al-faqir ilallah,
Nur Muhd Ammar

Anonymous said...

to akhawat : jgn sudah tergadai, baru hendak amik cakna! bermulalah dr sekarang!

warga imarah9 said...

harap semua cakna, ini bukan main2

عمار حمزة said...

Abul, anda memang terbaek!
hero lah katakan.

nanti akhowat sekalian kalau call musyrif bertugas tetapi tidak diangkat, atau memang tidak mahu menelfon musyrif bertugas,
ringan-ringankan lah tangan untuk menelefon encik Abul untuk tujuan musyrif.
kalau ikhwah nak musyrif pun boleh telefon Abul.
InshaAllah saudara Abul sedia berkhidmat dan sejahtera hendaknya perjalanan anda semua.
sekian terimakasih.

wwn said...

apa2pn berdoalah supaya dielakkan drpd perkara yang x diingini dan selamat dalam perjalanan menuju ke destinasi masing2..

Anonymous said...

untuk akhawat2...
igt kluar rumah baca ayat kursi+baca ma'thurat...
kejadian tahun ni lagi dahsyat dari thn lps...
mungkin sebab org arab tgk akhawat2 kita smkn berani...
kalu ada hal yg tak dapat diealakkan dan terpaksa berjalan berseorangan, seelok-eloknya lalu jln yg ramai org..

'the longest,the safest'

Amir ^_^ said...

haishhh da bkurun mmbina biceps smpai da x muat nk pkai baju yg lengan kecik2 ni rse cm mnyesal plak bile x hnggap sepenumbuk dua kat muke arab2 pnyangak uh..x puas ati jgak r bile nmpk akhowat jln mlm2 tnpa musyrif,ak bru nk sound dorg da lari dlu,hee.(ak siyes ni,cube kalian tgk muke ak skung)

Abul Akmal Arif Bin Anuar said...

faris: padanlah
ammar kisas: aku letak nama kau dengan nombor. kalau ada ahli beit nak letak cakap. terima kasih kerana menyokong
anon 1: cukuplah dengan salah-menyalahkan. berhenti. sekarang kita baut apa yang kita mampu
warga imarah 9: harap dapat memberi sokongan
ammar hamzah: susah nak dapat kawan macam kau. serius
wawan: berminat wawan?sila komen tanda setuju
anon 2: kalau dah seorang itu janganlah keluar. telefon lah sesiapa dahulu. lainlah kalau rasa ada benda lain lebih berharga daripada maruah
amir fikri: kau bukan setakat lengan tangan. dekat bahagian perut pun tak muat. berminat? letak komen tada setuju?

Is said...

akak radin dah mula tulis surat...

عمار حمزة said...

hahah!
AmirFik,
aku baru nak komen ayat sama macam abul.
(siyes,cube tgok muka aku skrg)

knmz2210 said...

tahniah abul sbb bjaya mengupas isu ini

Anonymous said...

semoga cakap serupa bikin

TERIMA KASIH

assalamualaikum

Pemerhati said...

wah, ramai nye sudi menjadi musyrif
rasa-rasanya boleh la membuat satu jadual musyrif batch

Is said...

btol cakap si anonymous tu...

smua ikhwah akhawat sama2 cakap, sama2 bikin baru perkara ni tak berulang

The Anonymous said...

jgn bimbang...mmg dah lama jadual musyrif batch siap, bahkan sblum jadual musyrif PERUBATAN lg...cume tggu mase je nk guna..

-Gen 09- said...

anonymous sekalian,
beranikanlah dan rajinkanlah diri anda untuk menulis nama anda sendiri
sekian~

عمار حمزة said...

pabila aizu mula berkata-kata,
maka senyaplah sekalian makhluk,
hush.

Belia Benci Anonymous said...

terhibur hati melihat ahli2 batch kita membesar...

dan...

sudah agak pandai ikon batch lelaki kita tahun satu lepas bermain kata...

pabila diminta nombor tel, hanya segelintir yg berani mencatit fakta...bagaimana pula dgn ikhwah2 yg lain??

bukan kah hal ini menampakkan keTidakIkhlasan dan kelemahan kesepaduan dalam barisan kita(ikhwah)??

p/s: Aku seorang IKHWAH!!!

Anonymous said...

abul
letak nama dan nombor mereka yang telah komen..komen mereka ibarat tanda setuju..

Anonymous said...

boley jgn cakap bnyak x...
org yg nk tolong,tolong r..
org yg nk ltak no,ltak r...
yg serabut nak tau hati org ikhlas ke x,apsal!!

biar dye la nk ikhlas ke ape,bkn kita yg ukur hati diorang,..
manusia2...

tyme keadaan mcm ni,itu yg kau komen,
tyme keadaan mcm len,itu yg kau komen...

klau dah luaran nmpak slah,tgor btol2 la..biar BERANI sikit!!!
-jgn jd cam bapuk-

tp,klau ksalahan hati,blah la wei!!
ko ingat harrypoter ke men bce2 fikiran..

-NAZRIN SAFUAN BIN NAWANG-

Anonymous said...

musyrif....
@>>-- bunga perlukan musyrif

ammar said...

boleh tolong tak?

TOLONG FAHAM

Cuba AJAR diri untuk BELAJAR memahami bahawa post di atas adalah luahan hati penulis ekoran perkara yang baru berlaku di depan mata penulis,,,so post ini tak lain tak bukan untuk MENYEDARKAN semua orang, semua pihak tidak kira akhwat atau ikhwah,,,soal no tepon/ikhlas atau tidak dan sebagainya jangan dipersoalkan. Yang penting sedar tanggungjawab sebagai ikhwah dan akhwat, baru terbina komuniti PERUBATAN yang aman dan damai.

Senang je formula, apabila kita menunaikan tanggungjawab, hak orang lain terjaga...So, kalau semua orang menunaikan tanggungjawab, jadinya semua hak kita terjaga...syuf baa, wallahi AL ISLAM SYUMUL

sekadar luahan hati sebab terkesan dengan komen2 anon yang seolah-olah menyindir.

saye said...

terima kasih..

عمار حمزة said...

sila bawa bertenang.

mari kita tenang-tenangkan fikiran.
fikirkan dalam fikiran anda suasana di sebuah pantai dimana terdapat burung2 seagull berterbangan sambil ditiup bayu2 laut nan nyaman didalam suasana harmoni.

mari muhasabah,usah bertengkar.
tahulah esok kelas start pkul 12,
kita semua juga tahu,
komen2 disini semuanya oleh warga batch kita juga.

sekadar peringtan.
anon2 sekalian,beranikanlah diri,
tampil kehadapan.
sahutlah seruan admin.
terimakasih.

ayen said...

mujur kawan ak...

hamba Allah said...

ya Allah..sekali tengok..semua nak komen/luahan perasaan..kepada si anon2 tu, tolong sedar skit sbb anon=annoy... dan secara x lgsung dibenci pernyataannya krn ada perkataannya yg berbau sindiran...kita sama2 munaqasyah balik ape dia TANGGUNGJWB kita sebagai seorang Hamba di bwh 1 agama yg bernama Islam...jgn main sedap je jari menekan, silap haribulan jd barah pula dlm kumpulan batch sendiri...jgn pula kita menekan keyboard, syaitan menari riang...Istighfar..Istighfar Yaa I'baadAllah...

mintak2 lah batch korg ni x de mslh ye..sedih kot. :)

ayen said...

jom bro!!
Astagfirullah...

jauhkn kami dri prasangka buruk sesama sndri...

ameen....

Abul Akmal Arif Bin Anuar said...

faris: aku dah minta izin nak copy surat dia hekhek
ammar hamzah: kau memang tertekan baca buku kan. aku faham.
anon 3: jangan hanya sekadar suruh aku cakap serupa bikin. hal ini bukan sekadar hal aku. ini hal kita.tolong kita. waalaikumussalam
pemerhati: yang penting pengumpulan orang dahulu. jadual kita letak tepi. apa guna jadual kalau orang tak sudi??
The anon: rujuk komen aizu
gen 09: benar. nanti aku ulas dalam blogpost lain.
aizu: aku letak nama dan nombor kau di atas ya
ammar hamzah: again. you are bored, right?
belia benci anon: aku bukan nak cari salah. aku nak cari orang. kalau kau nak cari salah orang, sila pergi tempat lain. dan kau ialah anon. period.
anon 4: aku nak tanya juga sekali lagi.
ayen: sabar ayen. sabar.
ammar kisas: terima kasih atas pandangan anda yang membantu
AH: again.
hamba Allah: kau ialah anon.period
bagaimanapun terima kasih
ayen: terima kasih atas sokongan

Is said...

copy surat tu, tak pun spe rajin tulis surat lain...

ramai2 antar surat(ptutnya akhawat la tulis,xkisah la klu ikhwah pun nk tulis)...

harap2 ada tindakan,sama-sama doakan

nwahdaty91 said...

wakil akhawat..

mmg kawasan tu bahaya pown..
trima sumea..ikhlas nih..=)

Amir ^_^ said...

sila ambil cakna semua!

kami ahli beit-muslimeen sudi menghulurkan no. sekiranya ade yg memerlukan.sekiranya kami tidak dpt mmbantu,makanya kami sdg brada d luar kwsn capaian.Harap maklum.

(salin taw salin)..dah le toksah gocoh2 kat sini..

Aimat:0147626435
Amir :0147626434
Pali :0143005362
Ikram:0146793139
Pene :0147626454

[kwsan rumah: aburish blkg umah atiqah azman.syukran~]

Lyn said...

Boley x sy nk taw mne kembar sy yg sorg lg??

-_________-

hafiz nazri said...

lambat sgt ke? rsenye kalo no 45 cm lg cantik kot utk bilangan komen

kte nh kne bnyk sabar...bgs kte marah tp cbe jgn slhkn org len dlu..cermin dlu diri, tny diri dh abes ke tanggungjwb yg kte laksanakan..
kte x leh tunggu sumer org nk wat sesuatu bru kte nk wat...nh agk umum sbnrnye...tp sesuai utk kes nh & bnyk kes len..ape2 pn tahniah kpd pengepost & yg mengomen pn

pendapat dan saranan anda amat dihargai...
jzkk